fredag 24. juli 2009

Litt glimt fra ferien

Vi kom oss ikke avsted før godt utpå dagen på mandag, men hvem har det vel travelt når man har ferie og ikke skal all verdens langt avsted ;)
Første stopp på veien ble Sutøya ved Nesbyen. Her hadde vi bestilt oss hytte, og den var overraskende stor. Mulig det var såpass plass siden den ikke hadde toalett og bad... Og jeg må bare innrømme at sanitæranlegget hadde nok vært nytt og flott en gang... og toalettene minnet meg mer om jernbanen enn noe annet. Vel, dagen etter var de enda mindre innbydende.
A fant seg en venninne på kvelden og de lekte litt sammen før vi reiste på tirsdag formiddag.
Første mål var Nesbyen, mest for å finne tørre sko til far i huset, men det ble visst noen "pradesko" for frøkna også. Samt litt til før vi kom oss videre til Langedrag. Her fikk vi vind og regn og ble ikke fullt så lenge som vi nok hadde blitt om været var litt mer innbydende.
Men vi fikk sett både elg, geit, ulv, gaupe, reinsdyr, rev og mer til ;) Det var godt å komme i bilen etter besøket og enda mer deilig å legge seg for en liten høneblund i god seng på Peers Resort. Dobbelt rom med hems hadde vi. Mor sjøl fikk høneblunden sin mens de andre to gjorde "by'n". Det ble kinesisk middag, litt dans på hotellet og kos til midnatt.
Onsdag sjekket vi ut og så dro far og datter på bading i Tropicana. Og da var det min tur til å tusle rundt om i Gol. Det ble jammen meg nye sko på meg også! Og det til tross for at jeg er nok blant mindretallet av norske damer... jeg har ikke skodilla nemlig!!

Her koser A seg i skliene ute på Tropicana - jeg var innom får å få noen glimt til albumet.
Men var sjeleglad jeg slapp å være der hele tiden mens de badet :)

Etter bading gikk turen mot Hemsedal, og ja, vi spiste middag på Peppes og endte opp på en campingplass i nærheten. Far sjøl fablet om en tur til Lærdal, men vi får ta det en annen gang.
Veien fra Hemsedal og over til Valdres er ikke lang, og siden min kusine ikke var inne da vi ringte ble det ikke noen tur på Valtjernstølen denne gangen. Derimot fikk vi kaffe hos Arild og Astrid i Ulnes, og A og jeg tok en tur innom Ulnes Kyrkje for å kikke, jeg har vel aldri vært der inne utenom begravelser.....
Litt bilder ble det også, og så ble det tatt bilder av A bak noen av familiens gravsteder. Vi stoppet også ved Strøndakyrkja - for å knipse litt. Men her glemte vi jo å ta ett bilde, så vi får stoppe på igjen senere.

Det er alltid deilig å reise bort på ferie, men du verden så godt det er å komme hjem igjen også!!
Nå skal gubben snart begynne å jobbe igjen, snuppa skal kanskje på ferie med svigers og jeg og voffs skal være hjemme, kose oss og jeg skal lage både ett og annet i papir.

1 kommentar:

  1. ser ut til å ha vært en koselig tur! Fine bilder :)
    -og det er alltid godt å komme hjem igjen :)

    SvarSlett