onsdag 16. desember 2009

Forandring fryder!!

I sommer var jeg på bruktmarked i Snertingdal'n, og der fant jeg noe jeg bare MÅTTE kjøpe.
Et lite lommeapotek. Og som dere ser - det er innhold fra gamle dager også, små runde piller, og annet som hører med. På den lille flaska med etikett og kork (nederst til høyre)
har jeg så vidt tydet en dato .. /2 - 45.

Hva i alle dager ska du med dette - sa gubben.
Har vi apotekerskap - så har vi et sted å ha det sa jeg!
Hadde vi et skap??
Vel... vi hadde et skap stående oppe i låven til svigerfar,
men var det helt, rent og pent?? Ikke da nei!

Men har vi et helt, rent og pent apotekerskap
Riktgnok et noe uklart bilde og med lite innhold
Må pusse glasshyllene en gang til...før det skal pyntes til jul inni der.
Det er skyvedører til skapenen oppe, men de har visst fått litt for mye maling
til å gli i sporene sine. .....Så vi pusser på dem etter jul :D
Og så har gubben montert inn små LED-lamper i hvert glasskap.


Og når man først får har fått noe "nytt" - så fant jeg på å lage "nytt" av mer gamalt..
Søndag forvandla jeg ei bokhylle og på mandag ble sla'benken og et kjøkkenbord.
Ble riktig så trivelig på kjøkkenet av det!


Nei - nå ska jeg gå tilbake til prosjekt ryddesjau..
mens de andre drar bort på besøk og julehandel.

3 kommentarer:

  1. Du verden så mye du har fått ordenet i det siste. MAler både det ene og det andre. Det blir jo veldig fint.
    Lykke til med det videre arbeidet :)

    SvarSlett
  2. Moro å se på alt du driver med om dagen Beriten! Tingene blir virkelig stilige etter en runde med malingskost. Og apoteket ditt-- herrrlig!

    SvarSlett
  3. åh, så fint det ble! Ordentlig stilig med lysene inni! :)
    Håper dere har en fin førjulstid. Klem fra Hildegunn ;)

    SvarSlett