tirsdag 13. mars 2012

En liten bok.....


...... om vennskap.


I helga har jeg vært på Totentreff - 
og der kosa jeg meg med å lage 
et lite album av papirposer.

Dette er også mitt inspirasjonsbidrag 

 Alle mønsterarkene er fra den nydelige serien til MME

 Omslaget er laget av bølgepapp
og fått enkel pynt i form av en bit mønsterpapir 
thickers, knapper og et rødt hjerte fra en punch.

Tror mange lurte da jeg ropte ut i trefflokalet på lørdag,
og lurte på om noen hadde en hårstrikk å bidra med...
Jeg var heldig, veldig heldig, 
og fikk en i farge som passet akkurat!!
Tusen takk Synnøve!!

Den ble brukt til å lukke albumet
 sammen med en idea-ology Hitch Fasteners
Tusen takk Ann Kristin!!  


Her med en titt inn i albumet når det er lukket
Jo mer man fyller opp jo bedre sitter strikken :)

Sidene er enkelt pyntet.
Jeg visste ikke helt hva den ville bli brukt til
da jeg begynte :)

Litt rester fra mønsterpapiret, samt kartongen, 
chipboard hjerte og en fjær ble det her.

Dette albumet er laget av 8 papirposer - 
noe som gir 8 sider, samt 8 lommer å fylle med tags,
 eller andre ting man ønsker å fylle de med.
I tillegg blir det 3 doble sider mellom de lange sidene
Her er det den med blant annet blå og oransje sirkler på.
På denne har jeg festet en oransje tags 
som er farget med kaffe.


Når man lager album uten å måtte 
ta hensyn til bilder,
er det veldig greit å skrive ut bilder i svart/hvitt.
Jeg hadde to villige modeller,
så det ble noen bilder :)
Nå er håpet at vi får tatt lignende bilder 
av de andre vennene også.

 Håper du blir inspirert til å leke med papirposer :)

9 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin med knæsje farger og mulighet for å lage mange tagger til å putte inni.
    Takk for hyggelig selskap på treffet, klem.

    SvarSlett
  2. Fantastisk vennskapsbok, Berit!!! Lekre farger og skikkelig stilig med sirklene til "håndtak". Jeg ble i allefall inspirert!

    Klem Hege

    SvarSlett
  3. Å så fint albumet ble Berit! Jeg likte også størrelsen på dette veldig godt, det ble liksom så akkurat passe. Og det at det er helt rektangulært m bølgepapp omslag gjør det litt ekstra fint. Ha en fin dag i sola! Klem til en superduper vaktmester!

    SvarSlett
  4. Flott måte å lage album på dette Berit, fin størrelse for vanlige bilder. Og papirene du har brukt er bare herlige!

    SvarSlett
  5. Så du hadde litt tid til puslerier innimellom "vaktmesterjobben" dere gjorde en bra jobb alle mann,la ekstra merke til oversikten du ville ha ved brannsikkerheten om natta -det skal du ha ett pluss for-veldig viktig berit...

    Koselig med albumbok da...

    Ha en god dag..

    SvarSlett
  6. Så flott albumet ditt ble :-)) Takk for hyggelig helg :-)

    SvarSlett
  7. Kjempekult album, Berit:) Høres kjekt ut å være på treff!!
    klem

    SvarSlett
  8. Flott album Berit. Tusen takk for inspirasjon, jeg fikk veldig lyst til å lage et slik jeg også:)

    SvarSlett